Pages

Friday, March 2, 2012

its our fate

salam takziah..
hidup dan mati ketentuan Allah..
tiada siapa yang tahu bila nyawa mereka akan dicabut Malaikat Sakaratulmaut..
sakit yang paling sakit adalah sakit sakaratulmaut..

malam jumaat lepas aku sedang aku bersiap untuk solat magrib, jam1950 aku menerima satu panggilan dari sepupuku yang membawa satu berita mengejutkan..pak cik ku meninggal..abg kepada mak aku, seorang yang sangat humble..seluruh keluarga sangat terkejut bila mengetahui berita kematian ni.macam sukar untuk dipercayai.sebab arwah sebelum ni sihat je.minggu lepas sebelum aku balik ke shah alam aku baru je terserempak dengan dia naik motor..tapi sekarang jasad je yang tinggal..menuju ke alam barzah.memang sangat terkilan sebab tak dapat balik tengok arwah untuk kali terakhir..dalam sedih kami sekeluarga bersyukur sebab arwah menghembuskan nafasnya yang terakhir dalam rumah Allah sejurus sahaja menunaikan solat sunat magrib..alhamdulillah arwah mati malam jumaat..senang je ayh de mati dalam masa tak sampai pun setengah jam..orang cakap kalau nak tengok orang banyak buat dosa ke tak Allah akan tunjuk masa kita nak mati..dan orang jugak cakap sesiapa yang meninggal hari jumaat dia akan terlepas dari azab kubur..inshaallah..mudah-mudahan rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan bertaqwa. 

nasib kita belum tentu,entah berapa tahun lagi kita hidup..mungkin esok lusa giliran kita..macam mana lah cara kita mati..mintak2 dipermudahkan..


"ya Allah berikanlah taubat sebelum kami mati, rahmat ketika kami mati dan keampunan setelah kami mati..semoga kita mati dalam iman..amin"

0 comments:

Post a Comment